Lagfarter SkD

50-talshus i Eslöv får ny ägare

Kategorier:
Lagfarter SkD
Lagfarter SkD John-Axel Månsson, 63 år, är ny ägare till fastigheten på adressen Västra Strö 33 i Eslöv. Tidigare ägare var Karl Johan Månsson. Ägarskiftet blev klart i mars 2021. Huset byggdes 1954 och har en boyta på 85 kvadratmeter.
Redan prenumerant?
1 kr första månaden
Alla Premiumartiklar för 1 kr första månaden, därefter dras 99 kr per månad. Bindningstiden är aldrig mer än en månad. Säg upp när du vill.
Ingår i Skånskan Premium
  • Skånskan.se - Alla artiklar på
  • Skånskan Plus - Förmånliga erbjudanden varje månad
  • Nyhetsbrev - Senaste nytt direkt i din meljkorg

feature

Så förbereder du fritidshuset för hösten

Huset ska må bra – även när du inte bor i det.
Foto: Hasse Holmberg/TT
feature
feature

För den som har ett fritidsboende börjar säsongen i många fall nu lida mot sitt slut. Men när sommarhuset lämnas tomt under en längre tid ökar risken för vattenskador som inte upptäcks i tid. Här är några förebyggande åtgärder som sanitetsleverantören Grohe tipsar om, och som enkelt kan checkas av före hemresan:

+ Rensa bort skräp och löv från tak och hängrännor så att regnvattnet har fri väg ner i stuprören.

+ Slå av huvudkranen och spola ur vattnet som finns kvar i rören. Det gäller även varmvattenberedaren och spolcisternen i toaletten.

+ Öppna ventiler och garderober så att luften får flöda fritt.

Stäng av el, kyl och frys

När kvällarna blir allt mörkare gäller det att utrusta hemmet med många ljuskällor. Tidningen Elle Decoration listar några belysningstrender som dominerar just nu:

+ Naturnära: Material som rotting och ljusa träslag ser ut att fortsätta vara populära – även när det kommer till lampor.

+ Konstnärligt: Många vågar satsa på taklampor som sticker ut i sin design och till och med kan ses som konstverk i sig.

+ Portabelt: Batteridrivna ljuskällor är enkla att flytta på och inbjuder till snabb förändring i hemmet utan alltför stor ansträngning.

+ Neon: Lysrörsliknande neonlampor piggar upp och ger retrokänsla för den som vågar vara lite mer djärv i sin inredning.

Många vill ha en taklampa som syns.
Många vill ha en taklampa som syns.
Foto: Maja Suslin/TT

Artisten Timo Räisänen berättar i Expressen Leva & bo om släkthuset i Provence, Frankrike, där han numera bor tillsammans med sin familj. (TT)

Timo Räisänen.
Timo Räisänen.
Foto: Björn Larsson Rosvall/TT

Artisten Magnus Uggla berättar om sitt konstintresse och om vilken tidsperiod han uppskattar mest, i tidningen Café. (TT)

Magnus Uggla.
Magnus Uggla.
Foto: Anders Wiklund/TT

FAKTA

Visste du att …

… många återvinningscentraler samlar in fallfrukt som sedan återvinns och blir till biogas och biogödsel? Där kan man lämna frukt som inte går att äta, på grund av till exempel mögel eller andra skador. Allt som är ätligt bör man förstås ta tillvara. Ge bort till vänner eller grannar om du inte hinner safta, sylta eller baka själv. Det finns också appar och sajter där man kan skänka bort sin frukt. (TT)

Nu finns mycket frukt i våra villaträdgårdar – och det som inte går att äta kan återvinnas.
Nu finns mycket frukt i våra villaträdgårdar – och det som inte går att äta kan återvinnas.
Foto: Hasse Holmberg/TT

FAKTA

Tajma vitlöken rätt

Vill du plantera ätbara godsaker i höst för att sedan kunna njuta av härlig skörd i vår? Då är vitlök en bra gröda att satsa på. En lämplig tidpunkt att sätta den i jorden är ett par veckor innan marken fryser, skriver tidningen Rum Ute. Detta för att löken ska hinna rota sig, men inte växa sig för stor innan det blir vinter på riktigt. Så kolla väderleksrapporten för bästa odlingsresultat. (TT)

På hösten är det dags att sätta vitlök i jorden.
På hösten är det dags att sätta vitlök i jorden.
Foto: Shutterstock

Predikoturer

Predikoturer
Predikoturer

feature

Minstingen har fått växtvärk

Nya Fabia är inte längre en speciellt liten bil. Den har vuxit med elva centimeter på längden och är fem centimeter bredare än sin föregångare.
Foto: Julia Brzezinska
feature
feature Nya Skoda Fabia har sprängt fyrametersgränsen och är nu den största småbilen på marknaden. Med de mest generösa utrymmena och högst kvalitetskänsla bland icke-premiumalternativen är den ett förnuftigt alternativ. Men motorutbudet är snålt och den uppdaterade designen känns alltjämnt anonym.

De små polska vägarna söder om Gdansk ger många tillfällen att testa fjädring och dämpning. För att vara en småbil hanterar Fabia ojämnheterna lika självsäkert som en större bil.

Men den tjeckiska biltillverkarens minsta bil är inte alls speciellt liten längre – den nya generationen sprängde precis fyrameters gränsen. Det gynnar naturligtvis komforten genom bättre ben- och lastutrymmen.

Att små bilar ökar i storlek är ingenting nytt. Biltillverkarna beklagade sig redan på 1970-talet över att små bilar gav dem små förtjänster. Och med hårdare krockkrav som kräver större deformationszoner och tuffare avgasreningar minskar vinsten ytterligare. Den ännu mindre kategorin av citybilar har i princip dött ut på grund av detta – och sedan i fjol säljs till exempel inte heller syskonbilen Volkswagen Polo i Sverige längre.

I takt med att utvecklingen av elbilar går framåt kommer vi att få se en återkomst av små billiga bilar, fast elektrifierade. Volkswagenkoncernen, som Skoda är en del av, visade nyligen upp ID. Life på bilmässan i München. En söt konceptbil på fyra meter, med större bagageutrymme än dagens Fabia och med 40 mils räckvidd på en laddning. Den ger en hint om hur de två små bilarna som lanseras om tre år kommer att se ut. Prislappen ska ligga på 200 000 kronor – lika mycket som Fabia kostar i dag.

Men än finns inga elektrifierade alternativ. Utomlands kommer Fabia med flera billigare effektuttag på den trecylindriga motorn och manuella växellådor - till Sverige kommer endast 110-hästarsversionen med en sjustegad automatlåda. Några dieslar eller hybrider är inte aktuella i denna generation, inte heller något kombialternativ eller en motorstark vRS-version är att vänta. Man har även bantat valmöjligheterna – det välutrustade Style-paketet blir det enda alternativet när bilarna kommer till Sverige i början av nästa år. Exakt vad det kommer att innehålla är inte fastställt.

Utrymmena är bäst i klassen och i baksätet sitter man både djupt och högt. Förarmiljön är festligare designad än hos konkurrenterna, men utsidan känns väl anonym. Det är designteamet som får mest tid under presskonferensen som vi bjuds in till. De är särskilt stolta över inskriptionen av "FABIA" ovanpå instrumentpanelen och att framdörrarnas veck har formen av den tjeckiska flaggan.

Invändigt har Skoda Fabia tagit ett rejält kliv – materialvalen har god kvalitetskänsla, kanske bäst bland icke-premiumalternativen, och framför ratten är det numera en helt digital display. Nytt är även att det går att integrera sin kalender i infotainmentsystemet och starta digitala möten direkt från bilens skärm, endast med ljud dock, inte bild. Men framför allt har tjeckerna byggt en Fabia som har samma böljande komfort och körkänsla som en betydligt större bil.

Julia Brzezinska/TT

Förarmiljön känns designad. Materialvalen är bra för att vara en icke-premiumbil.
Förarmiljön känns designad. Materialvalen är bra för att vara en icke-premiumbil.
Foto: Julia Brzezinska
Skoda har bland annat jobbat med mindre backspeglar och plastdetaljer i fälgarna för att minska luftmotståndet, vilket i sin tur minskar bilens förbrukning.
Skoda har bland annat jobbat med mindre backspeglar och plastdetaljer i fälgarna för att minska luftmotståndet, vilket i sin tur minskar bilens förbrukning.
Foto: Julia Brzezinska
Smart fack för induktionsladdning av mobilen samt en praktisk hållare för penna.
Smart fack för induktionsladdning av mobilen samt en praktisk hållare för penna.
Foto: Julia Brzezinska
Här står Skoda Fabia bredvid den lilla bilen Peugeot 106 från tidigt 1990-tal. Det har hänt en hel del med småbilarna på 30 år.
Här står Skoda Fabia bredvid den lilla bilen Peugeot 106 från tidigt 1990-tal. Det har hänt en hel del med småbilarna på 30 år.
Foto: Julia Brzezinska
Panoramataket är en lyxig detalj – men extrautrustningen ökar bilens vikt och koldioxidvärde som ligger till grund för årsskatten.
Panoramataket är en lyxig detalj – men extrautrustningen ökar bilens vikt och koldioxidvärde som ligger till grund för årsskatten.
Foto: Julia Brzezinska
Nu går det att få navigationen integrerad framför ratten, en detalj tidigare enbart förunnat premiumbilar.
Nu går det att få navigationen integrerad framför ratten, en detalj tidigare enbart förunnat premiumbilar.
Foto: Julia Brzezinska
Bagageutrymmet har vuxit med 50 liter och rymmer 380 liter. Dessutom finns det ytterligare 100 liter förvaring inuti bilen i olika fack.
Bagageutrymmet har vuxit med 50 liter och rymmer 380 liter. Dessutom finns det ytterligare 100 liter förvaring inuti bilen i olika fack.
Foto: Julia Brzezinska
I Sverige kommer Fabia endast att säljas med ett utrustningspaket – Style, som bland annat innebär 17-tums hjul.
I Sverige kommer Fabia endast att säljas med ett utrustningspaket – Style, som bland annat innebär 17-tums hjul.
Foto: Julia Brzezinska
Utrymmena är bäst i klassen. I baksätet sitter man finfint.
Utrymmena är bäst i klassen. I baksätet sitter man finfint.
Foto: Julia Brzezinska
Nya Fabia är inte längre en speciellt liten bil. Den har vuxit med 11 centimeter på längden och är fem centimeter bredare än sin föregångare.
Nya Fabia är inte längre en speciellt liten bil. Den har vuxit med 11 centimeter på längden och är fem centimeter bredare än sin föregångare.
Foto: Julia Brzezinska
Nya Fabia är inte längre en speciellt liten bil. Den har vuxit med 11 centimeter på längden och är fem centimeter bredare än sin föregångare.
Nya Fabia är inte längre en speciellt liten bil. Den har vuxit med 11 centimeter på längden och är fem centimeter bredare än sin föregångare.
Foto: Julia Brzezinska
Nya Fabia är inte längre en speciellt liten bil. Den har vuxit med 11 centimeter på längden och är fem centimeter bredare än sin föregångare.
Nya Fabia är inte längre en speciellt liten bil. Den har vuxit med 11 centimeter på längden och är fem centimeter bredare än sin föregångare.
Foto: Julia Brzezinska
Nya Fabia är inte längre en speciellt liten bil. Den har vuxit med 11 centimeter på längden och är fem centimeter bredare än sin föregångare.
Nya Fabia är inte längre en speciellt liten bil. Den har vuxit med 11 centimeter på längden och är fem centimeter bredare än sin föregångare.
Foto: Julia Brzezinska
Skoda har bland annat jobbat med ett aerodynamiskt underrede, mindre backspeglar och plastdetaljer i fälgarna för att minska luftmotståndet, vilket i sin tur minskar bilens förbrukning.
Skoda har bland annat jobbat med ett aerodynamiskt underrede, mindre backspeglar och plastdetaljer i fälgarna för att minska luftmotståndet, vilket i sin tur minskar bilens förbrukning.
Foto: Julia Brzezinska

FAKTA

Skoda Fabia1.0 TSO EVO

Grundpris: 219 900 kronor.

Förbrukning: 0,54 liter/mil.

Koldioxidutsläpp: 124/136 gram/kilometer (WLTP).

Kväveoxidutsläpp: 36,9 mg/kilometer (WLTP).

Motor: 1,0 liter trecylindrig, bensinmotor, turbo.

Effekt: 110 hästkrafter.

Vridmoment: 200 Nm.

Kraftöverföring: Framhjulsdrift, Sjustegad dubbekopplingslåda.

Skatt: 2 998–5 432 kronor (beror på utrustningsnivå och däckstorlek).

Tjänstevikt: 1 187 kilo.

Längd/bredd/höjd: 4,10/1,78/1,45 meter.

Bagageutrymme: 380–1 190 liter.

0–100 km/tim: 9,6 sekunder.

Toppfart: 205 km/tim.

FAKTA

Omdömen

Motor/växellåda ++++ (4/5)

Man har kramat ut så mycket det går ur 110-hästarmotorn med hjälp av turbo – det mest händer kring 4 500 varv. Den sjustegade automatlådan är ekonomiskt programmerad och går gärna ner på 1 500 varv så snart den kan vid vanlig körning. Vill man ha lite mer nerv kan man aktivera sportläget, då känns växlingarna och varvtalet mer naturliga. Skralt motorutbud – inga el- eller hybridalternativ.

Ekonomi ++++ (4/5)

Bilarna lanseras i början av 2022. Privatleasingpriserna kommer i slutet av september. Tänk på att extrautrustning påverkar koldioxidvärdet som ligger till grund för den årliga skatten som startar på 3 000 kronor och kan sticka iväg till 5 500 kronor med de största hjulen och tillval som panoramaglastak.

Miljö +++ (3/5)

Vår snittförbrukning under testkörningen är 0,54 liter per mil vid blandad motorvägs- och stadskörning, enligt färddatorn. Det finns större hybridbilar med lägre eller liknande förbrukning.

Köregenskaper ++++ (4/5)

Den här generationen har fått större avstånd mellan främre och bakre hjul, det märks genom att bilen har ett mer harmoniskt beteende på vägen. Fjädringen är väl avstämd vid landsvägskörning. Välisolerad kupé.

Säkerhet ++++ (4/5)

Har ännu i inte krocktestats av Euro NCAP. De senaste assistanssystemen finns tillgängliga.

Helhet ++++ (4/5)

En småbil med storbilskänsla. Bra komfort komfort även för baksätespassagerarna. Rymligt bagageutrymme. Hög tekniknivå med flera funktioner som tidigare bara har funnits hos exklusivare bilar. Dessvärre kommer ingen elektrifiering, sportversion eller kombiversion.

FAKTA

Två konkurrenter

Renault Clio E-tech Hybrid

Pris: 252 900 kronor.

Elhybrid med totalt 140 hk. 144/205 Nm.

Toppfart 186 kilometer i timmen. 0–100 kilometer i timmen på 9,9 sekunder.

Mindre bagageutrymme på 301 liter. Finns även med en billigare 90-hästars motor som kostar från 187 000 kronor.

Toyota Yaris Hybrid

Pris: 199 900 kronor.

Elhybrid med totalt 116 hk. 120 Nm.

Toppfart 175 kilometer i timmen. 0–100 kilometer i timmen på 9,7 sekunder.

En lite mindre bil än Fabia. Effektiv hyrbiddrivlina. Lägre årsskatt tack vare hybriddriften.

Renault Clio E-tech Hybrid.
Renault Clio E-tech Hybrid.
Foto: Renault
Toyota Yaris Hybrid.
Toyota Yaris Hybrid.
Foto: Pontus Lundahl/TT

Kungörelser

Kungörelser
Kungörelser

Kungörelser

Kungörelser
Kungörelser
ANNONS

Detta är en sponsrad artikel och inte skriven av tidningens journalister.

Kasinohai.com

Spellagstiftning - Finland vs Sverige

Kasinohai.com Om du är osäker på hur spellagstiftningen ser ut i Finland och Sverige och om det finns några större skillnader bör du fortsätta att läsa denna artikel där vi kommer att gå igenom de stora dragen i de båda ländernas spellagstiftning.

Spellagstiftningen i Sverige

Den 1 januari 2019 införde Sverige ny lagstiftning som avslutade dominansen från det av regeringen drivna onlinespelföretaget och öppnade sektorn för privata företag.

Under flera år var det statligt ägda Svenska Spel den enda verksamheten som tilläts att tillhandahålla onlinespel till medborgare i Sverige, vare sig det handlar om casinospel, betting på sport eller andra former av spel.

Naturligtvis kringgick de flesta företag denna lagstiftning och år 2018 hade privata företag fått en 29-procentig andel av spelmarknaden i Norden.

Delvis i ett erkännande av ett sådant nytt paradigm och delvis för att de var i behov av skattepengar, gick den svenska regeringen med på att införa nya spellagar. Under den nya lagstiftningen har myndigheten Spelinspektionen rätten att ge licens till privata företag. Hittills har myndigheten tillåtit cirka 100 företag att tillhandahålla sina tjänster till svenska spelare.

De största vinnarna på denna nya lagstiftning är de svenska medborgarna. På grund av lagarna för spel online kan svenskarna nu välja och vraka bland de bästa spelbolagen. Svenska spelportaler visar de bästa casinotjänsterna online och incitamenten för svenska deltagare.

Staten är också en stor vinnare på detta drag. Det är inget mysterium att legalisering av spel på internet är ett snabbt sätt till att generera mer skatteintäkter till statskassan. I hela Sverige måste licensierade företag betala en inkomstskatt på 18 procent av sin inkomst till svenska konsumenter.

Sådana skattebetalningar träder i kraft i år och vi hoppas att vi kommer att få se effekterna av denna inkomstkälla i Sveriges kommande budget.

De svenska spellagarna har hittat en balans mellan att ge spelare valfrihet och skydda dem mot bedrägliga spelbolag. Att främja spel utan tillstånd har varit förbjudet, och den svenska Spelinspektionen har nu fått mandat att blockera överföringar mellan deltagare och obehöriga operatörer.

Lagarna innehåller också strikta regler för etiskt spel. Spelinspektionen har befogenheten att tvinga privata operatörer att vidta sådana åtgärder för deltagarnas säkerhet. Dessutom måste alla speloperatörer erbjuda samtliga spelare ett val om att självuteslutning.

Det har bara gått ett år med de nuvarande svenska lagarna för spel online, och det är ingen tvekan om att vi kommer att se fler regler för att tillåta säkert spel i framtiden.

Spellagstiftningen i Finland

Onlinespel är en av de mest populära formerna av underhållning för människor över hela världen. Särskilt finländarna är människor som älskar att spela. Det har visats att finländarna kan spela för upp till 10 miljarder euro på lotter, spelautomater och sportspel varje år.

Republiken Finland har alltid haft ett regeringsstyrt spelmonopol och trots den senaste utvecklingen inom branschen verkar det som om det kommer att fortsätta vara så. Onlinespel och finska onlinecasinon har blivit en av de största inkomstkällorna under de senaste åren. Finland klassificeras också som den femte största spelnationen i världen, varför de flesta utländska operatörer nu försöker komma in på den finska spelmarknaden. Tyvärr verkar det som om det inte kommer att vara ett alternativ nu eller inom en snar framtid.

Under 2010 begärde Europeiska kommissionen att Finland skulle genomföra ändringar av deras spellagstiftning som skulle göra den mer överensstämmande med EU:s lagar. Trots påtryckningar från Europeiska Unionen förblir Finlands spelstruktur oförändrad. Även om spel i Finland är 100% lagligt är spelreglerna lite mer komplexa. Intressant nog visade statistiken under en nyligen gjord rapport från det finska bolaget Yle att 66% av de äldre finländska invånarna som intervjuades föredrar ett monopol.

Staten har monopol på alla former av spel oavsett om det är online eller offline. All spelverksamhet har alltid hanterats av tre statliga företag. RAY hade alltid haft kontroll över bordsspel och spelautomater i Finland. Nationella lotteriet, sportspel och instant win-spel kontrollerades och reglerades av Veikkaus Oy och alla spel på hästkapplöpning reglerades av Fintoto.

Dessa tre enheter reglerades och kontrollerades av staten och all vinst som gjorts på spel gavs tillbaka till landet oavsett om det är genom konst, vetenskap, sport eller utbildning. Under 2017 slogs dessa tre enheter samman för att skapa ett statligt monopol med namnet Veikkaus.

Slutsats

Som du kan se finns det ett par skillnader i spellagstiftningen hos de båda grannländerna. Efter de förändringar som skedde i Sverige 2019 så är den svenska spelmarknaden betydligt mer öppen och välkomnande för svenska spelare. Finländarna verkar dock inte vara så besvikna, de får goda skatteintäkter och merparten av den äldre befolkningen verkar vilja behålla det rådande monopolet.

Sport

Derby illa ute – ansöker om rekonstruktion

Wayne Rooneys Derby är illa ute ekonomiskt och har beslutat att ansöka om rekonstruktion. Arkivbild
Foto: Tim Goode/AP/TT
Sport
Sport

Den engelska fotbollsklubben Derby, som spelar i andradivisionen Championship, har stora ekonomiska problem och kommer att ansöka om rekonstruktion.

Klubbens styrelse anger coronapandemin och uteblivna intäkter som huvudorsakerna till beslutet.

Klubbens ägare Del Morris har försökt sälja klubben, men två potentiella köpare har dragit sig ur under den senaste tiden.

Laget, som tränas av förre landslagsstjärnan Wayne Rooney, ligger på 16:e plats i Championship med sju inspelade poäng, men beslutet om att ansöka om rekonstruktion innebär att laget kommer att bestraffas med tolv minuspoäng.

Derby hade sin storhetstid på 1970-talet då klubben blev mästare två gånger. Senast klubben spelade i Premier League var säsongen 2007-08.

Utrikes

Fransk ubåtsilska orsakar diplomatisk kris

Frankrikes utrikesminister Jean-Yves Le Drian.
Foto: Jens Schlueter/AP/TT
Utrikes
Utrikes Frankrike kallar hem sina ambassadörer från Australien och USA i protest mot en ubåtsuppgörelse mellan de två länderna.
USA beklagar beslutet från den franska regeringen i ett uttalande från Vita huset.

Frankrikes utrikesdepartementet meddelade den mycket ovanliga och hårda diplomatiska markeringen gentemot de två länderna.

Beskedet kom sent på fredagen, dagen efter det att USA, Storbritannien och Australien sagt att man förenas i en säkerhetspakt, kallad Aukus. I samband med uppgörelsen stod det klart att USA och Australien kommit överens om en ubåtsaffär.

Från amerikanskt håll beklagar man Frankrikes beslut att kalla hem de båda ambassadörerna, enligt ett uttalande från Vita huset under fredagen.

USA kommer även under de närmaste dagarna att fortsätta verka för att försöka lösa konflikten mellan de båda länderna, säger man vidare i uttalandet.

Missad miljardaffär

Uppgörelsen innebar att Frankrike gick miste om ett ubåtsavtal värt omkring 40 miljarder dollar, motsvarande omkring 347 miljarder kronor.

Ilskna repliker kom under hela fredagen från Paris, med uttalanden som att Frankrike huggits i ryggen. Men den slutgiltiga markeringen var en av de skarpaste som allierade länder kan ta till.

Utrikesminister Jean-Yves Le Drian sade sig ha beordrat hemkallandet av ambassadörerna i Washington och Canberra "för konsultationer" efter ett beslut av president Emmanuel Macron.

"Detta exceptionella beslut grundar sig på det allvarliga besked som kom från Australien och USA den 15 september", skriver Le Drian i ett uttalande.

Utrikesministern konstaterar att Australien brutit "ett partnerskap" med Frankrike för ett nytt som gynnar USA. Detta är ett "oacceptabelt beteende", som kan få återverkningar för framtida samarbete, hotar han.

"Extremt oansvarigt"

Även Kina har reagerat med skärpa mot uppgörelsen mellan de tre länderna. Peking kallar bildandet av pakten för "extremt oansvarigt", och att den hotar regional stabilitet i Stilla havsområdet.

Peking kritiserar också Australien för att både verka för att förhindra spridning av kärnvapen och samtidigt ingå avtalet.

Kina konstaterar att de tre riskerar att "skjuta sig i foten".

Men Australiens premiärminister Scott Morrison svarade i en intervju med radiostationen 2GB att Kina "har en omfattande projekt med att bygga ubåtar med kärnvapenkapacitet".

Inrikes

Tre gripna efter skottlossning i Stockholm

Skott har avlossats i Ulvsunda i västra Stockholm.
Foto: Fredrik Sandberg/TT
Inrikes
Inrikes
PREMIUM

Tre män har gripits misstänkta för inblandning i den skottlossningen som skedde i Ulvsunda i västra Stockholm under fredagskvällen, uppger polisen.

Därtill har ett vapen tagits i beslag. Ingen skadad person har hittats.

Redan prenumerant?
1 kr första månaden
Alla Premiumartiklar för 1 kr första månaden, därefter dras 99 kr per månad. Bindningstiden är aldrig mer än en månad. Säg upp när du vill.
Ingår i Skånskan Premium
  • Skånskan.se - Alla artiklar på
  • Skånskan Plus - Förmånliga erbjudanden varje månad
  • Nyhetsbrev - Senaste nytt direkt i din meljkorg
Förhandsvisning på nästa artikel
NÄSTA ARTIKEL