Eslöv

Åtal efter farlig vänstersväng

Eslöv
ESLÖV
PREMIUM

Den 55-åriga kvinnan svängde vänster i korsningen väg 17/1271 utanför Eslöv utan att försäkra sig om att det inte fanns någon mötande trafik som hindrade henne. Det hände den 4 juni i år. Nu åtalas hon för brott mot trafikförordningen.

Det framgår inte av åtalet huruvida 55-åringen orsakade en trafikolycka eller inte.

Redan prenumerant?
1 kr första månaden
Alla Premiumartiklar för 1 kr första månaden, därefter dras 99 kr per månad. Bindningstiden är aldrig mer än en månad. Säg upp när du vill.
Ingår i Skånskan Premium
  • Skånskan.se - Alla artiklar på
  • Skånskan Plus - Förmånliga erbjudanden varje månad
  • Nyhetsbrev - Senaste nytt direkt i din meljkorg

Eslöv

”Eslöv verkar ha spårat ur helt”

Skulptur.
Foto: Toomas Laagus
Eslöv
ESLÖV Fult är bara förnamnet. Vackert. Pinsamt. Jättefint. En leksak för hamstrar. Inspirerande. Skrothög. Åsikterna går rejält isär när det gäller skulpturen som nu pryder Stora torg.

Efter ett par veckors arbete står skulpturen ”Omväg” på plats på Stora torg. Under onsdagen togs staketet runt konstverket bort och samtidigt kördes vattenspelet på torget igång.

På en bänk nära skulpturen hade pensionären Maria Brajkovic bänkat sig när det närmade sig lunchtid på onsdagen. Hon tycker inte att skulpturen av rostfritt stål är vacker.

Redan prenumerant?
1 kr första månaden
Alla Premiumartiklar för 1 kr första månaden, därefter dras 99 kr per månad. Bindningstiden är aldrig mer än en månad. Säg upp när du vill.
Ingår i Skånskan Premium
  • Skånskan.se - Alla artiklar på
  • Skånskan Plus - Förmånliga erbjudanden varje månad
  • Nyhetsbrev - Senaste nytt direkt i din meljkorg

Eslöv

Det stora intresset blev sommarjobb

Elias Abrahamsson ska jobba som influencer i sommar där han kommer tipsa och dela saker om landsbygden i Stehag.
Foto: Erica Eriksson
Eslöv
ESLÖV/STEHAG Under sommaren kommer nio ungdomar i Mittskåne dela med sig av sin sommar på hashtaggarna #ungiskåne och ungapålandsbygden. Elias Abrahamsson från Stehag är en av de unga influencerna som vi kommer kunna följa under sommaren.

– Jag tycker landsbygden runt omkring Stehag är väldigt fin och den har en intressant historia. Så det ska bli kul att få dela med mig av de, säger Elias Abrahamsson.

Efter att Elias inte fått sommarjobbet han sökte från början fick han tänka om. Något som var tur i oturen. Istället hittade han sommarjobbet som influencer, vilket han skickade in en ansökan till och fick. Ett sommarjobb som innebär att han kommer kunna jobba med sitt intresse.

Redan prenumerant?
1 kr första månaden
Alla Premiumartiklar för 1 kr första månaden, därefter dras 99 kr per månad. Bindningstiden är aldrig mer än en månad. Säg upp när du vill.
Ingår i Skånskan Premium
  • Skånskan.se - Alla artiklar på
  • Skånskan Plus - Förmånliga erbjudanden varje månad
  • Nyhetsbrev - Senaste nytt direkt i din meljkorg

Livefotboll 2021

Se Eslövs BK möta Nosaby på bortaplan

Eslöv
Sport
Livefotboll Vi sänder direkt från matchen mellan Nosaby och Eslövs BK på Nya Vallbjörka IP måndagen den 28 juni. Avspark klockan 19.15.
PREMIUM
Redan prenumerant?
1 kr första månaden
Alla Premiumartiklar för 1 kr första månaden, därefter dras 99 kr per månad. Bindningstiden är aldrig mer än en månad. Säg upp när du vill.
Ingår i Skånskan Premium
  • Skånskan.se - Alla artiklar på
  • Skånskan Plus - Förmånliga erbjudanden varje månad
  • Nyhetsbrev - Senaste nytt direkt i din meljkorg

Eslöv

Slog sönder på fabriken

Eslöv
HARLÖSA I måndags mellan kl 21 och 22 var det ungdomar inne på Bröderna Ottosons cementvarufabrik i Harlösa och slog sönder saker.

Ägaren blev uppringd av ett vittne och slog larm till polisen. Det hände liknande saker på området, som ligger på Industrivägen, i förra veckan.

Det är polisanmält som skadegörelse.

Redan prenumerant?
1 kr första månaden
Alla Premiumartiklar för 1 kr första månaden, därefter dras 99 kr per månad. Bindningstiden är aldrig mer än en månad. Säg upp när du vill.
Ingår i Skånskan Premium
  • Skånskan.se - Alla artiklar på
  • Skånskan Plus - Förmånliga erbjudanden varje månad
  • Nyhetsbrev - Senaste nytt direkt i din meljkorg

Eslöv

Badchefen: ”Folk har blivit mer respektlösa”

I lördags örfilades en badvakt på Karlsrobadet av en badgäst som blivit tillrättavisad. Maria Håkansson som är verksamhetschef ser en tendens där det blivit vanligare att vissa gäster inte följer ordningsreglerna.
Foto: Arkivbild
Eslöv
ESLÖV Efter att en badvakt på Karlsrobadet örfilats av en badgäst som blivit tillrättavisad så reagerar verksamhetschefen Maria Håkansson.
– Folk har blivit mer respektlösa.

En polisanmälan om ringa misshandel landade i helgen på polisens bord. Skånskan rapporterade i tisdags om hur en badvakt på Karlsrobadet hade örfilats av en badgäst som fått en tillrättavisning.

Enligt anmälan hade badvakten under lördagseftermiddagen reagerat på ett gäng yngre personer som satt vid utomhusbadet och drack öl och rökte. Karlsrobadet har förbud mot både rökning och mot att dricka alkohol inne på badet. Det är en del av badets ordningsregler.

Redan prenumerant?
1 kr första månaden
Alla Premiumartiklar för 1 kr första månaden, därefter dras 99 kr per månad. Bindningstiden är aldrig mer än en månad. Säg upp när du vill.
Ingår i Skånskan Premium
  • Skånskan.se - Alla artiklar på
  • Skånskan Plus - Förmånliga erbjudanden varje månad
  • Nyhetsbrev - Senaste nytt direkt i din meljkorg
ANNONS

Detta är en sponsrad artikel och inte skriven av tidningens journalister.

Skånska Dagbladet

Vad är native advertising?

Skånska Dagbladet Native marknadsföring har varit i ropet i flera år. Nu har intresset ökat även lokalt. Annonsörerna vittnar om flera fördelar med native. Vi berättar vad som gör native så intressant och delar med oss av våra bästa tips.

Vad är native?

- True native eller native advertising som det också kallas, är en artikel skriven på uppdrag av en annonsör. Artikeln är integrerad i det redaktionella flödet med tydlig annonsmärkning. Det ska framgå vem annonsören är. I övrigt fungerar en native som en vanlig artikel - publiceras i samma verktyg, går förbi ad-blockers, innehåller relevanta länkar och tillför läsvärde.

Varför ska man använda native?

- I en native kan annonsören berätta sådant som inte ryms inom ramen för en vanlig banner. Lästiden är lång och faktiskt längre än för redaktionellt material. Detta ger ovanligt låg tid med läsaren, i alla fall jämfört med traditionell digital annonsering. Native passar därför utmärkt för att stärka varumärket, bygga relation med läsaren och öka lojaliteten. Faktum är att native fungerar väldigt bra för den som vill få in intresseanmälningar, bokningar eller driva till försäljning.

Ska man använda native istället för bannerannonsering?

- De här två typerna av digital annonsering kompletterar snarare än ersätter varandra. Bannerannonsering är överlägsen på att bygga räckvidd och utmärkt för enklare och kortare budskap. Allting fungerar helt enkelt inte i native-format.

Native fungerar både varumärkesbyggande och driver till försäljning.

Det är intressant att native har så pass lång lästid. Vad beror det på?

- Den långa lästiden är först och främst ett kvitto på bra och läsvärt innehåll. Vi ställer höga krav på kvalitet och försöker alltid hitta en vinkel som är relevant och intressant för just våra läsare. Sedan tror jag att den långa lästiden hänger ihop med att läsaren är kvar på vår sida, en miljö som känns bekant, trygg och brusfri.

Vad tycker de lokala annonsörerna som har testat native?

- Vi har kunder från flera olika branscher som har haft native på Skånskan.se under det senaste året. Artiklarna har handlat om allt från sängar, däckbyte och hustillverkning till gymnasieutbildning, försäkringar och energilösningar. Kunderna är generellt väldigt nöjda med utfallet. Man ser konkreta resultat i form av ökat intresse från målgruppen och faktisk försäljning. Vi som jobbar med native har lärt oss mycket om vad som fungerar och hur vi ska skruva till rubriken för att behålla intresset. Det är roligt att jobba med den här produkten!

Tre tips för lyckad native marknadsföring

1. Anpassa texten efter syftet. Vad är målet med texten? Är syftet är att bygga varumärke eller vill du få så många så möjligt att anmäla intresse? Utgå från målgruppen och hitta en intressant vinkel, gärna med lokal anknytning om det är möjligt. Vad hade fått dig att läsa hela texten?

2. Intressanta rubriker. En text kan vara hur relevant och välskriven som helst, men gör ingen nytta om rubriken inte lockar till klick och läsning. En bra rubrik är skyltfönstret till ditt innehåll. Rubriken "Fördel för Skåne" fungerar inte särskilt bra. Skriver vi däremot "Många skåningar får svårt att bo kvar" får vi ett helt annat genomslag. Därför är det viktigt att ha flera bra rubriker i beredskap. Optimering handlar mycket att testa och se vad som fungerar.

3. Rätt länkar på rätt ställe. Oavsett om syftet med din native är att stärka varumärket eller samla emailadresser, är länkar på rätt ställe och call-to-action viktiga. Bra länkning är dessutom en tjänst till läsaren. Handlar texten om vad man bör tänka på vid köp av vinterdäck, är det utmärkt med en länk till online-bokning. Många scrollar inte hela vägen ner och därför är det viktigt att få in länkningen tidigt i texten.

Är du intresserad av att testa native?

Kontakta oss eller hör av dig direkt till vår digitala produktspecialist Andrée Friemer. Ring 0704-14 26 82 eller maila till andree.friemer@skd.se.

Eslöv

30-åring pistolhotades

Polisen grep den misstänkte pistolhotaren, en 73-årig man som är känd sedan tidigare.
Foto: Johan Nilsson/TT
Eslöv
ESLÖV Vid 22-tiden på måndagen var det en person som blev hotad med vapen av en annan på landsbygden utanför Eslöv.

Polisen fick larm och händelsen och skickade patruller dit. De gjode husrannsakan och påträffade då en pistol där.

Pistolen togs i beslag och mannen som hade den greps.

Redan prenumerant?
1 kr första månaden
Alla Premiumartiklar för 1 kr första månaden, därefter dras 99 kr per månad. Bindningstiden är aldrig mer än en månad. Säg upp när du vill.
Ingår i Skånskan Premium
  • Skånskan.se - Alla artiklar på
  • Skånskan Plus - Förmånliga erbjudanden varje månad
  • Nyhetsbrev - Senaste nytt direkt i din meljkorg

Eslöv

Rånad på Stationsgränd

Rånet inträffade på Stationsgränd i Eslöv, enligt en anmälan.
Eslöv
ESLÖV Polisen har fått in en anmälan om att en person ska ha utsatts för ett rån vid Stationsgränd i Eslöv någon gång mellan kl 16 och 18 på måndagen.

Den rånade var en 16-årig kille från Varberg som hade tagit sig till Eslöv för att träffa några tjejer tillsammans med en jämnårig kamrat från södra Skåne.

I Eslöv träffade han en kille han kände sedan tidigare vid Ica Kvantum. De ska sedan tillsammans ha gått från livsmedelsbutiken för att snacka.

Redan prenumerant?
1 kr första månaden
Alla Premiumartiklar för 1 kr första månaden, därefter dras 99 kr per månad. Bindningstiden är aldrig mer än en månad. Säg upp när du vill.
Ingår i Skånskan Premium
  • Skånskan.se - Alla artiklar på
  • Skånskan Plus - Förmånliga erbjudanden varje månad
  • Nyhetsbrev - Senaste nytt direkt i din meljkorg

Eslöv

Blåst på minisågen

Eslöv
ESLÖV Eslövsbon köpte en elektrisk minisåg av ett Internetföretag. Priset var 399 kronor. Men när han kontrollerade sitt kontoutdrag såg han att företaget utöver de 399 kronorna även hade dragit 499 kronor för en skade- och stöldgaranti.

Det accepterade han inte, varpå hela leveransen av sågen uteblev. När han försöker kontakta dem finns ingen mejladress på deras hemsida.

Det hände 23 maj och Eslövsbon har anmält det hela till polisen.

Redan prenumerant?
1 kr första månaden
Alla Premiumartiklar för 1 kr första månaden, därefter dras 99 kr per månad. Bindningstiden är aldrig mer än en månad. Säg upp när du vill.
Ingår i Skånskan Premium
  • Skånskan.se - Alla artiklar på
  • Skånskan Plus - Förmånliga erbjudanden varje månad
  • Nyhetsbrev - Senaste nytt direkt i din meljkorg
Förhandsvisning på nästa artikel
NÄSTA ARTIKEL