Kvinnan åtalas även för att ha använt cannabis vid samma tillfälle.
19-åringen nekar till brott.
- Skånskan.se - Alla artiklar på
- Skånskan Plus - Förmånliga erbjudanden varje månad
- Nyhetsbrev - Senaste nytt direkt i din meljkorg
Kvinnan åtalas även för att ha använt cannabis vid samma tillfälle.
19-åringen nekar till brott.
Eslövs kommun och en underentreprenör som sköter markservice har polisanmält att någon slängt hushållsavfall vid vägkanten på Gustavslundsvägen i Eslöv någon gång mellan 22 och 23 januari.
En Eslövsbo har polisanmält att han utsatts för ett bedrägeri på Blocket. Den 21 december swishade han 3 640 kronor för en kamera men han har ännu inte fått den. Säljaren påstår sig ha skickat paketet men köparen har inte fått något.
En bostadsinnehavare på Gårdsåkra har polisanmält att någon kastat in skräp i hennes trädgård tre gånger på två veckor. Det rör sig om stenar, spraybrukar och glasflaskor. Det går en gångstig intill huset och föremålen har kastats in därifrån. Polisanmälan är rubricerad som ofredande.
Kommunen budgeterade för 228 miljoner kronor för hela satsningen. När slutredovisningen nu gjorts visar miniräknaren att den verkliga notan hamnade på 223 miljoner.
Fem miljoner tillgodo alltså, vilket är enligt plan eftersom de pengarna behövs till den avslutande fasen i projektet - utemiljön vid skoltorget.
Händelsen som ledde till åtalet ägde rum i 17-åringens bostad i Eslöv i januari 2019, då han var 16 år och hon 13 år.
I åtalet anklagades 17-åringen för att ha tafsat på henne och även genomfört ett samlag.
Vad är native?
- True native eller native advertising som det också kallas, är en artikel skriven på uppdrag av en annonsör. Artikeln är integrerad i det redaktionella flödet med tydlig annonsmärkning. Det ska framgå vem annonsören är. I övrigt fungerar en native som en vanlig artikel - publiceras i samma verktyg, går förbi ad-blockers, innehåller relevanta länkar och tillför läsvärde.
Varför ska man använda native?
- I en native kan annonsören berätta sådant som inte ryms inom ramen för en vanlig banner. Lästiden är lång och faktiskt längre än för redaktionellt material. Detta ger ovanligt låg tid med läsaren, i alla fall jämfört med traditionell digital annonsering. Native passar därför utmärkt för att stärka varumärket, bygga relation med läsaren och öka lojaliteten. Faktum är att native fungerar väldigt bra för den som vill få in intresseanmälningar, bokningar eller driva till försäljning.
Ska man använda native istället för bannerannonsering?
- De här två typerna av digital annonsering kompletterar snarare än ersätter varandra. Bannerannonsering är överlägsen på att bygga räckvidd och utmärkt för enklare och kortare budskap. Allting fungerar helt enkelt inte i native-format.
Native fungerar både varumärkesbyggande och driver till försäljning.
Det är intressant att native har så pass lång lästid. Vad beror det på?
- Den långa lästiden är först och främst ett kvitto på bra och läsvärt innehåll. Vi ställer höga krav på kvalitet och försöker alltid hitta en vinkel som är relevant och intressant för just våra läsare. Sedan tror jag att den långa lästiden hänger ihop med att läsaren är kvar på vår sida, en miljö som känns bekant, trygg och brusfri.
Vad tycker de lokala annonsörerna som har testat native?
- Vi har kunder från flera olika branscher som har haft native på Skånskan.se under det senaste året. Artiklarna har handlat om allt från sängar, däckbyte och hustillverkning till gymnasieutbildning, försäkringar och energilösningar. Kunderna är generellt väldigt nöjda med utfallet. Man ser konkreta resultat i form av ökat intresse från målgruppen och faktisk försäljning. Vi som jobbar med native har lärt oss mycket om vad som fungerar och hur vi ska skruva till rubriken för att behålla intresset. Det är roligt att jobba med den här produkten!
1. Anpassa texten efter syftet. Vad är målet med texten? Är syftet är att bygga varumärke eller vill du få så många så möjligt att anmäla intresse? Utgå från målgruppen och hitta en intressant vinkel, gärna med lokal anknytning om det är möjligt. Vad hade fått dig att läsa hela texten?
2. Intressanta rubriker. En text kan vara hur relevant och välskriven som helst, men gör ingen nytta om rubriken inte lockar till klick och läsning. En bra rubrik är skyltfönstret till ditt innehåll. Rubriken "Fördel för Skåne" fungerar inte särskilt bra. Skriver vi däremot "Många skåningar får svårt att bo kvar" får vi ett helt annat genomslag. Därför är det viktigt att ha flera bra rubriker i beredskap. Optimering handlar mycket att testa och se vad som fungerar.
3. Rätt länkar på rätt ställe. Oavsett om syftet med din native är att stärka varumärket eller samla emailadresser, är länkar på rätt ställe och call-to-action viktiga. Bra länkning är dessutom en tjänst till läsaren. Handlar texten om vad man bör tänka på vid köp av vinterdäck, är det utmärkt med en länk till online-bokning. Många scrollar inte hela vägen ner och därför är det viktigt att få in länkningen tidigt i texten.
Är du intresserad av att testa native?
Kontakta oss eller hör av dig direkt till vår digitala produktspecialist Andrée Friemer. Ring 0704-14 26 82 eller maila till andree.friemer@skd.se.
Uppfinningen kallas ”Aktiva hinder”.
Sådana kan aktiveras med hjälp av elektronisk utrustning, exempelvis radar eller induktionsslingor som läser av vilken fordonstyp som närmar sig eller vilken hastighet fordonet håller.
Det är på Storgatan som Brinova tänker låta bygga en ny hyresfastighet med 13 lägenheter.
– Vi ser Eslöv som en mycket intressant plats för oss att fortsätta växa i, säger Per Johansson som är fastighetsbolagets vd.
En Eslövsbo som uppger att han betalat nästan 74 000 kronor för åtta fönster, inklusive montering, är missnöjd med köpet. Han anser att det är fel på varan eftersom det bildas kondens på fönstren. Eslövsbon har därför vänt sig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
I sin skrivelse hävdar han att det är fel på varan och att monteringen av fönsterna inte är av den kvalitet som han och företaget kom överens om. Eslövsbon hävdar att kondensen på fönstren lett till att det blir vattensamling inne i huset. Han hänvisar till den tioåriga garantin och vill att företaget åtgärdar problemet.
DELA PÅ FACEBOOK
DELA PÅ TWITTER
SKRIV UT ARTIKELN