De lurade pensionärerna ville efter bedrägeriet få hjälp av sin bank med ersättning för pengarna man blivit av med. Men banken var kallsinnig och kritiserar pensionärernas agerande, bland annat för att de använt sig av sin BankID för att logga in under bedrägeriet. ARKIVBILD

Nekas ersättning – banken kallsinnig mot bedrägerioffren

MELLANSKÅNE Efter miljonbedrägeriet vände sig de lurade pensionärerna till sin bank för att få ersättning. Men där fick de kalla handen.
Banken kritiserar i stället pensionärernas agerande och anser i princip att de får skylla sig själva.

Redan prenumerant?
1 kr första månaden
Alla Premiumartiklar för 1 kr första månaden, därefter dras 99 kr per månad. Bindningstiden är aldrig mer än en månad. Säg upp när du vill.
Ingår i Skånskan Premium
  • Skånskan.se - Alla artiklar på Skånskan.se
  • Skånskan Plus - Förmånliga erbjudanden varje månad
  • Nyhetsbrev - Senaste nytt direkt i din mejlkorg

Dagens fråga

Vad ska du ha för julgran i jul?

Visa resultat

Loading ... Loading ...