Foto: TT

Skånskan nådde inte hela vägen

Skåne Skånska Dagbladet var nominerade till Årets affär när priserna till Årets Dagstidning delades ut i torsdagskväll.
Men Skånskan nådde inte hela vägen.

De fick priserna i Årets dagstidning: 

Helhetspriset: Sörmlands Media
Årets Redaktion: Eskilstuna-Kuriren
Årets Ljud & Bild: Aftonbladet TV – livesändningen 7 april
Årets Kampanj: Omni Ekonomi Lanseringskampajen
Årets Affär: Bonnier News Brand Studio
Årets Idé: Aftonbladet: What´s on the plate – vad barnen äter
Årets Utvecklare: Anna Careborg, premiumchef, Svenska Dagbladet

Det var Skånskans satsning Handla på hemmaplan som väckte branschorganisationen TU – Medier i Sveriges gillande.

Nomineringen löd: ”Med en genomtänkt affärsutveckling som sträcker sig över alla kanaler, alla gator och torg, sätts hjärtat i fokus på hemmaplan. Med gemensamma krafter har man lyckats vända en negativ spiral och värna såväl det demokratiska som det journalistiska perspektivet och med det en växande affär”.

Men denna gången räckte det inte hela vägen. Skånska Dagbladet kom delad tvåa i klassen. Priset gick istället till Bonnier News Brand Studio.

 

De fick priserna i Årets dagstidning: 

Helhetspriset: Sörmlands Media
Årets Redaktion: Eskilstuna-Kuriren
Årets Ljud & Bild: Aftonbladet TV – livesändningen 7 april
Årets Kampanj: Omni Ekonomi Lanseringskampajen
Årets Affär: Bonnier News Brand Studio
Årets Idé: Aftonbladet: What´s on the plate – vad barnen äter
Årets Utvecklare: Anna Careborg, premiumchef, Svenska Dagbladet

Dagens fråga

Har du plockat fram vinterkläderna än?

  • Nej (64%, 338 Röster)
  • Ja (36%, 188 Röster)

Antal röster: 526

Loading ... Loading ...

Nyhetsbrev

×