Skånskan.se på rekordjakt

Tanja Boric, annonschef Thorbjörn Falk, redaktionschef Pia Lobell och webbchef Mats Klingen

Skånska Dagbladets webbsajt slår ständigt nya rekord. Vecka 35 hade Skånskan.se hela 290 838 unika besökare.

Det är inte konstigt att allt fler annonsörer är intresserade av Skånskan.se, eftersom läsandet av våra nyheter har ökat kraftigt de senaste två åren.
Vi jobbar ständigt med att förbättra sajten och hålla uppe nyhetsflödet, samtidigt som vi försöker ta fram nya intressanta annonsformat.
I april 2015 fick Skånskan.se ett nytt utseende och under hösten 2015 uppdaterade vi våra mobilappar med pushnotiser, så att läsarna kan vara helt säkra på att få nyheterna så fort de har inträffat.

I år har vi introducerat Morgonkollen, som varje dag sammanfattar vad som hände medan du sov.
Morgonkollen är ett bekvämt sätt att hålla sig uppdaterad om de senaste nyheterna, exempelvis var det så under OS i Rio. Dessutom brukar det ofta inträffa dramatiska händelser nattetid, i Skåne, Sverige eller världen. Vi hjälper dig att ha koll.

Så här har utvecklingen för Skånskan.se sett ut de senaste två åren, enligt Google Analytics:
Unika besökare
Vecka 1-36 2014: 91 709 i snitt
Vecka 1-36 2015: 121 709 i snitt
Vecka 1-36 2016: 136 882 i snitt
Trend 2014-2016: +49 procent.

Sidvisningar
Vecka 1-36 2014: 426 165 i snitt
Vecka 1-36 2015: 580 836 i snitt
Vecka 1-36 2016: 789 833 i snitt
Trend 2014-2016: +85 procent.

Allra högst trafik hade vi under vecka 35 i år med hela 290 838 unika besökare, enligt KIA-index.
Det högsta antalet sidvisningar var under vecka 2 i år, hela 957 265 blev det.
KIA-index är den officiella mätvalutan för svenska webbsajter, men för 2014 och 2015 har vi inte några jämförbara siffror från KIA.
Det var först under hösten 2015 som KIA började med en ny mätmetod, som omfattar både läsningen i webb och mobil. Det är därför vi även använder oss av statistik från Google Analytics.
Anders Isberg
It- och upplagechef

×