Cilla Johansson och Josefine Carlsson driver Näsets Bootcamp som fått ett tillskott i Kristoffer Hernemyr. De gillar alla gruppdynamiken som uppstår med boot camps.
Kettlebells är bra verktyg för en funktionell träning.
Kristoffer Hernemyr jobbar gärna med fitnessband.
4
Kristoffer Hernemyr är personlig tränare som vindsurfar och tränar inför triathlontävlingen Iron Man.

Finn formen med boot camp

HÄLSA Kristoffer Hernemyr leder Näsets Bootcamps nya satsning advanced boot camp med start vecka 9.
- Det är lite hårdare och mer avancerat, säger Kristoffer Hernemyr.

Näsets Bootcamp
Vecka 9 drar advanced och runner’s boot camp i gång, mer information hittar du på: www.nasetbootcamp.se

Näsets Bootcamp drivs av vännerna och personliga tränarna Josefine Carlsson, grundare, och Cilla Johansson. De erbjuder flera olika boot camps beroende på var man befinner sig i livet.
Här finns bland annat boot camps för mammor, 55-plussare, och såväl morgonpigga som morgontrötta som får träna både styrka och kondition.
För tillfället är både Josefine och Cilla gravida och de behöver hjälp med att fortsätta driva runner’s boot camp och dra igång nya satsningen advanced boot camp.
In kommer Kristoffer Hernemyr som älskar triathlon och vindsurfing.

– Det är lite hårdare och mer avancerat. Vi är mindre grupper där vi lär känna varandra och ganska snabbt ser begränsningarna i rörlighet eller styrka. Tanken är sedan att pusha de gränserna fast med rätt teknik och kontrollerat, säger Kristoffer Hernemyr om advanced boot camp.
Näsets Bootcamps grundare ser fram emot den nya satsningen som funnits i tankarna ett tag.
– Eftersom vi har hållit på så länge nu så finns det ett gäng som tränat upp sig och behöver en ny utmaning. Så det blir både att vi breddar vårt utbud och tillfredsställer den gruppen, säger Josefine Carlsson.
Det handlar mycket om funktionell träning med vikter.
– Vissa dagar kanske man fokuserar på knäböj i olika former, det kan vara explosivt eller tungt, till exempel. Sen kan en del vara teknik för att hitta proper form. Som personlig tränare är jag ganska allergisk mot explosivitet för tidigt, har man inte rätt teknik i en explosiv övning finns det skaderisk, säger Kristoffer Hernemyr.

När det kommer till runner’s camp handlar det om intervallträning och vässning av löparformen.
– Det kan handla om fotisättningar: hur många isättningar man gör per minut till exempel. Intervaller är väldigt bra på grund av variationen och kan göra att du vänjer kroppen att hantera en högre puls, säger Kristoffer Hernemyr.
Han tror starkt på träningen som en medicin för mycket.
– Träning är lösningen till det mesta, både fysiskt och psykiskt. Min ambition är att få fler att röra på sig, söka utmaningar, och få bättre hälsa.

Näsets Bootcamp
Vecka 9 drar advanced och runner’s boot camp i gång, mer information hittar du på: www.nasetbootcamp.se

×