Konsumentverket ger Carin stöd

Löddeköpinge Det bolag som Carin Persson har köpt en tjänst hos är också det som ska stå åtgärda felet.
Det anser Konsumentverket, som uppmanar henne att vända sig till Assistansbolaget.

– Det är bara till det företag med vilket konsumenten har sitt avtal som hon kan vända sig. Det ska i sin tur reparera eller lösa in bilen, eller ersätta det som förstörts, säger Jane Ullman, konsumentvägledare vid Konsumentverket.
Hon är tydlig med att Assistansbolaget inte får hänvisa Carin Persson till bärgningsfirman när hon ska kräva ersättning för skadorna.

– Konsumenten har gjort upp ett avtal med det företag hon köpt tjänsten av. Det är ansvarigt för skadorna, säger Jane Ullman, som menar att Assistansbolaget ska ses som fackmän som man kan ställa högre krav på.
Om Assistansbolaget inte går med på att hjälpa Carin Persson uppmanar Jane Ullman henne att inte ge upp.
– Hon kan söka hjälp hos konsumentvägledaren om det finns en sådan i kommunen, eller till Konsumentverket.

Dagens fråga

Ska du ha en riktigt julgran i år?

Loading ... Loading ...

Nyhetsbrev

×